8 سال محروميت براي 4 دوپينگي
گل نرگس
فرهنگی/اجتماعی/علمی/ورزشی/...
نگارش در تاريخ پنج شنبه 8 / 12 / 1389برچسب:, توسط En.Ali Golestani(علی گلستانی)
در شرايطي كه بيش از 2 ماه از پايان بازي‌هاي آسيايي گوانگجو مي گذرد ، امروز ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) از محروميت 4 ورزشكار به دليل استفاده از مواد نيروزا خبر داد.
 

در حالي كه مسوولان ورزش از پاك بودن كاروان ورزش ايران در بازي هاي  آسيايي گوانگجو به عنوان يكي از افتخارات خود در اين بازي ها ياد مي كردند ديروز با اعلام خبر محروميت ورزشكاران دوپينگي مشخص شد كه كاروان ورزش ايران به دليل پيشگيري هاي صورت گرفته ، در گوانگجو پاك بود.

افسران كنترل دوپينگ نادو (ستاد ملي مبارزه با دوپينگ) پيش از اعزام به بازي هاي آسيايي گوانگجو از ورزشكاران كليه رشته ها تست دوپينگ گرفته و كساني را كه نمونه  آزمايش آنها مثبت بود به اطلاع فدراسيون هاي مربوطه رساندند تا مانع اعزام آنها به گوانگجو شوند.

2 دووميداني كار و يك ملي پوش كبدي از جمله اين ورزشكاران بودند كه به گوانگجو اعزام نشدند اما ملي پوش بوكس كه آزمايشگاه كلن خيلي دير نتيجه آزمايش او را مثبت اعلام كرد در رقابت‌هاي گوانگجو و در همان دور اول مقابل حريف پاكستاني تن به شكست مصلحتي داد تا خيلي زود دهكده بازي ها را ترك كند.

به هر حال اين 4 نفر  هر يك به مدت 2 سال و در مجموع 8 سال از حضور در كليه ميادين داخلي و خارجي محروم شدند تا پس از دو ماه و نيم از حضور كاروان ايران در گوانگ جو، دليل پاك ماندن اين كاروان مشخص شود.

رئيس فدراسيون پزشکي ورزشي و دبيرکل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) از صدور احکام محروميت 4 ورزشکار رشته هاي بوکس، دووميداني و کبدي خبر داد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون پزشکي ورزشي، دکتر لطفعلي پورکاظمي ، در اين زمينه اعلام كرد: اين ورزشکاران از رشته هاي بوکس (يک نفر)، کبدي (يک نفر) و دووميداني (2) نفر هستند و هر يک از آنها به مدت 2 سال از شرکت در کليه مسابقات ورزشي داخلي و خارجي محروم شدند.


javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: